Lasta

Novi dokazi o neregularnosti tendera za javni prevoz u Nišu govore o tome da je beogradski prevoznik “Lasta” već prijavio identične autobuse u okviru tendera za prevoz putnika u Valjevu.

Dokument do kog je Niška inicijativa došla pokazuje da je kompanija koja će od februara vršiti manji deo javnog prevoza u Nišu, pri obaveznoj proveri stanja voznog parka u okviru tendera Gradske uprave Valjeva, prijavila 9 autobusa koji su kasnije namenjeni za vožnju i u Nišu.

Gradska uprava Valjeva raspisala je 10. oktobra 2018. godine javnu nabavku kojom je tražila firmu koja će vršiti prevoz na ulicama njihovog grada narednih 10 godina.

Dok će građani Niša u narednih 7 godina za javni prevoz izdvojiti 10,6 milijardi dinara, predviđeno je da će ovo decenijsko javno-privatno partnerstvo Valjevčane koštati 1,3 milijardi dinara.

Izmene
Konkursna dokumentacija menjana čak 5 puta; foto: printscreen

Nakon niza propusta u propisanim uslovima na koje su ukazivali predstavnici zainteresovanih firmi, čak pet izmena konkursne dokumentacije, dva produženja roka tokom kog važe ponude u trajanju od po 60 dana i dve žalbe Komisiji za zaštitu prava, 1. novembra 2019. doneta je odluka o pobedniku tendera.

Za razliku od Niša gde je Lasta uzela drugi paket linija na kojima će njihova vozila vršiti prevoz, a onaj glavni pripao Niš ekspresu, u Valjevu je ovo saobraćajno preduzeće proglašeno za apsolutnog pobednika te će narednih 10 godina imati monopol kada je u pitanju prevoz putnika.

Problem se javlja kada poredimo vozila koja su ispitivana u procesu ocene pristiglih ponuda u oba grada.

Naime, Lasta je devet autobusa istih registarskih oznaka prvo prijavila u Valjevu, da bi četiri meseca kasnije prošli proveru i bili ocenjeni od strane Komisije ocenjeni kao zadovoljavajući.

Otvara se pitanje – kako je moguće da je stručnoj komisiji Direkcije za javni prevoz grada Niša promakla činjenica da je jedan od pobednika tendera 25% svog voznog parka već namenio za istu delatnost u prestonici Kolubarskog upravnog okruga?

Lasta
Autobusi na tenderu u Valjevu (levo) i Nišu (desno); foto: printscreen

Sledeće u nizu pitanja jeste kako je direktor Direkcije, Milan Milić smeo da potpiše ugovor sa Lastom polovinom decembra prošle godine?

Koji će se autobusi pojaviti u februaru na ulicama Niša, oni koji su prošli procenu komisije u Valjevu ili u Nišu?

Smatramo da je ovo još jedan dokaz o nepravilnostima u ovom procesu javno-privatnog partnerstva, pored evidentnog “štelovanja” uslova kako bi najveći paket linija prevoza uzeo Niš ekspres, o čemu smo već pisali.

Napominjemo da je od Direkcije za javni prevoz Niša traženo da dostavi odbornicima u Skupštini grada Studiju o javnom prevozu koja je bila osnova za pravljenje tendera i javno-privatnog partnerstva.

Studiju na koju se pozivaju nikada nisu dostavili i ostala je tajna za celu javnost.

Potpisani ugovori postali su punovažni 9. januara ove godine te je preostalo još samo da niška Skupština odobri odluku tenderske komisije i konačan nacrt ugovora kako bi od 1. februara Nišlije dobile nove prevoznike.

Author