Građani Niša: Zdravstveni sistem ne funkcioniše, prepušteni smo sami sebi

Autor: Niška Inicijativa Niška Inicijativa - 29.03.2020 - 7:00
Koronavirus

Građani se žale kako zdravstveni sistem u Nišu ne funkcioniše; Ilustracija: printscreen

Usled polemike u društvu o tome da li je broj zaraženih, odnosno broj preminulih građana kojima je dijagnostifikan COVID-19, poznatiji kao koronavirus, i odnosu zdravstvenog sistema ka onima koji osete simptome, Niška inicijativa prenosi priču jednog građanina.

Građanin koji nam se obratio pojasnio je slikovito kako zdravstveni sistem u njegovom, odnosno slučaju njegove porodice, nije funkcionisao.

Naš sagovornik, koji je zbog osetljivih informacija koje iznosi želeo da ostane anoniman, razgovor započinje informacijom da njegov otac ima simptome nalik na koronavirus i da je od svog lekara sa tom dijagnozom dobio zeleni uput za Infektivnu kliniku u niškom Kliničkom centru.

On tvrdi da su u više navrata on i njegovi ukućani pokušavali telefonskim putem, pozivima na brojeve telefona call centara da dobiju konkretnu informaciju šta da rade obzirom da jedan od njih ima simptome virusa.

Međutim, uprkos njihovoj upornosti da stupe u kontakt sa nekim od nadležnih epidemiologa, jedino što su dobili jeste prebacivanje odgovornosti i proglašavanje nenadležnosti u vidu davanja drugog broja telefona koji treba da pozovu povodom njihovog slučaja.

Hitna pomoć

Hitna pomoć odbila da pošalje ekipu na teren; foto: N1/printscreen

Kada su konačno saznali proceduru, otac našeg sagovornika otišao je kod svog izabranog lekara u Železničku ambulantu, gde je nakon proveravanja krvne slike i snimanja pluća dobio hitan uput za infektivnu kliniku.

U toku iste večeri, baba našeg sagovornika počinje da pokazuje znake šloga te on poziva Hitnu pomoć, obaveštava o njenom stanju i zahteva da dođu i pregledaju je u što kraćem roku.

Na insistiranje medicinskog osoblja ove zdravstvene ustanove da stavi masku, rukavice i siđe da izmeri krvni pritisak i temperaturu starijoj ukućanki, odgovorio je da to ne može da uradi zbog svoje autoimune bolesti i kontakta sa potencijalnim zaraženim koji se nalazi u istom prostoru.

Iako je, kao savestan građanin obavestio Hitnu pomoć da u kući boravi i osoba za koju postoji sumnja da je zaražena virusom COVID-19, dobio je kratak odgovor da oni nisu u mogućnosti da pošalju ekipu na njihovu adresu.

Nakon svega što je naveo i nakon odbijanja da pošalju medicinski tim, kao preporuku za lečenje simptoma šloga dobio je kuvanje čaja i vitamin C.

“Moja reakcija na to da bih trebao da stavim masku i rukavice i da siđem da izmerim temperaturu i pritisak svojoj babi bila je ta da sam se samo nasmejao i dodao da takva preporuka deluje kao da stanemo na liticu i pitamo se ko će prvi da skoči – ona ili ja.”

Sutradan je, kako dalje navodi naš sagovornik, nakon višesatnog pozivanja brojeva telefona Kliničkog centra i pretnje da će u Infektivnu kliniku da “ušeta” bez maske, njegov otac dobio dozvolu da sa zelenim uputom dođe u ovo odeljenje na dalje ispitivanje.

Prema rečima njegovog oca, u trenutku dolaska na kliniku, tamo se već nalazilo 50ak ljudi koji su čekali na pregled.

Nakon merenja zasićenosti krvi kiseonikom koja je iznosila nešto više od 90%, što predstavlja zasićenost koja je ispod donje granice normalnog stanja, pušten je kući bez naznaka šta će se sa njim dalje dešavati.

“Dovedeni smo u takvu poziciju gde su nam vezane ruke i bačeni smo da plivamo. Ovo preko TV-a mislim da je obmana jer ne znam da li su ikome ko se obratio za pomoć, osim krvne slike, uradili bilo koji drugi test”, stav je građanina koji se obratio Niškoj inicijativi.

Potresan proces potrage za zdravstvenom negom ove niške porodice nastavio se zaslugom medicinske radnice Hitne pomoći, koja je saopštila dva broja telefona odeljenja neurologije, kako bi se potražili pomoć za svoju ukućanku koja ima simptome šloga.

“Zbog svog stanja i činjenice da radim u farmaceutskoj kući, neurologiju znam vrlo dobro. Pozvao sam prijatelja koji radi tamo i izdiktirao mu brojeve koje su mi dali, na šta mi je on odgovorio da su to stari brojevi telefona iz stare zgrade koji nisu u funkciji minimum 6 meseci.”

Želimo da istaknemo da su svi članovi ove porodice trenutno dobrog zdravstvenog stanja, kao i da svrha njihove priče nije širenje panike među građanima, već samo poruka da postoji šansa da ih od virusa neće zaštiti zdravstveni sistem, pozivi na brojeve telefona kao i to da se ne uzdaju u ono što im se priča jer očigledno nije istina.

Apelujemo na građane da poštuju mere koje su donešene radi očuvanja zdravlja svih nas!

Podeli sa prijateljima