Otokar

Zajedno sa prvim danom februara, u Niš su stigli i novi autobusi koji će vršiti javni prevoz u gradu narednih sedam godina. 

Nakon završetka tendera u okviru javno-privatnog partnerstva i potpisivanja ugovora sa pobednicima, prvog februara na ulice Niša po prvi put su izašli autobusi beogradske Laste i obrenovačke Strele, uz već standarni Niš-ekspres kome je pripao veći deo “kolača”.

Pohvale najskupljim poslovanjem u istoriji Niša i uslovima koji su bili propisani dokumentacijom u vidu niskopodnih autobusa, klima uređaja i rampi za osobe sa invaliditetom ređale su se jedna za drugom.

U hvalospevima su uglavnom učestvovali gradonačelnik Niša, Darko Bulatović i direktor Direkcije za javni prevoz, Milan Milić, a pridružio im se i glavni čovek Laste, koji tvrdi da su im propisani uslovi pomogli da obnove svoj vozni park sa 25 nova autobusa.

Zanimljivo je da se ni na jednom snimku, ni u jednoj izjavi datoj lokalnim medijima ne može čuti ništa o vozilima Niš-ekspresa starim po 20 godina, dok se obrenovački prevoznik “Strela” pominje samo usputno.

Ovakav vid promocije delovao je dosta čudan, te smo odlučili da proverimo šta se krije iza kulisa.

Informacije koje smo prikupili tokom našeg istraživanja pokazuju da su vozila prevoznika “Strela” turskog proizvođača “Otokar” vrlo sumnjive izrade i da je u određenim zemljama Evrope bilo ozbiljnih problema sa njima.

Kako smo saznali, krajem 2018. godine, turska kompanija “Otokar” isporučila je prvih 30 od ukupno četiri stotine gradskih autobusa za potrebe javnog prevoza u Bukureštu.

Ovaj posao ispraćen je velikim nezadovoljstvom samih korisnika javnog prevoza kao i vozača.

“Otokar Kent autobusi su u rumunskom glavnom gradu u prvih godinu dana izazvali incidente poput prskanja vrele tečnosti iz radijatora po putnicima, vratima koja se ne mogu otvoriti i softverskim problemima, koji su ometali rad motora” – navodi specijalizovani portal autobusi.net.

Nakon konsultacija sa ljudima iz saobraćajne struke, dolazimo do zaključka da su problematični turski autobusi koje u svom voznom parku ima prevoznik Strela sa svojih 25 sedišta zapravo premali za prevoz na prigradskim linijama.

Naša ekipa obišla je ove autobuse na prigradskoj autobuskoj stanici i uverila se u njihov izgled i karakteristike.

Nakon mnogobrojnih štetnih poteza vlasti oko procesa javno-privatnog partnerstva u javnom prevozu poput samog “štelovanja” uslova za Niš ekspres, dozvoljavanje EURO 3 motora i činjenice da je Lasta prijavila 9 autobusa koji već voze u Valjevu, dozvoljavanje autobusa koji potencijalno imaju serijsku grešku u proizvodnji je sledeći nivo nebrige za građane Niša.

Nastavićemo da pratimo funkcionisanje gradskog prevoza i obaveštavamo građane o tome za šta će u narednih sedam godina izdvojiti 10,7 milijardi svog novca. 

Author